Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2018

Έλληνας ο νικητής !!!

Έλληνας είναι ! Ένας  Έλληνας  Νικητής που
οι "λέξεις δυσκολεύονται " να τα βάλουν
με την  Δύναμή του.... 

Συγκλονίζει ο Γιαννιώτης: Αν δεν ήμουν δυσλεκτικός, δεν θα είχα φτάσει εδώ που είμαι!


Ο αργυρός Ολυμπιονίκης στα 10 χιλιόμετρα ανοιχτής θαλάσσης, Σπύρος Γιαννιώτης, δεν είναι μόνο σπουδαίος αθλητής αλλά και σπουδαίος άνθρωπος κάτι που απέδειξε για ακόμη μία φορά.
Με αφορμή την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο Έλληνας πρωταθλητής με ανάρτησή του αναφέρεται στο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο ίδιος, όντας δυσλεκτικός και δίνει δύναμη και κουράγιο σε όλα τα παιδιά ώστε κανένα να μη νιώσε όπως ένιωσε εκείνος.
Διαβάστε την συγκλονιστική ανάρτηση του Σπύρου Γιαννιώτη:

«Με αφορμή τον Τζέιμι Όλιβερ που βγήκε και μίλησε για την δυσλεξία, θα ήθελα να πω και εγώ δυο πράγματα. Ισως και εγώ αν δεν ήμουν δυσλεκτικός, δεν θα είχα φτάσει σήμερα εδώ που είμαι.
Πάντα τέτοια εποχή νιώθω ένα κόμπο στο στομάχι, ίσως να θυμάμαι το βουνό που είχα μπροστά μου γιατί έτσι έβλεπα το σχολείο, τον φόβο να μην μπορώ να αντεπεξέλθω στα διαβάσματά μου, στην ορθογραφία, στην γραφή μου, στο αν τα αλλά παιδιά θα με πουν αγράμματο, ίσως ο μεγαλύτερος φόβος μου. Αυτή την σκηνή δεν θα την ξεχάσω ποτέ, να κυλάει το δάκρυ στο βιβλίο και να προσπαθώ να διαβάσω, και τα μάτια μου θολά. Να θέλω να είμαι καλός μαθητής και να μην μπορώ.

Πέρασαν τα χρόνια και έμαθα στο γυμνάσιο ότι έχω δυσλεξία, αλλά τα βιώματα μου με είχαν χαράξει, δεν αλλάζουν αυτά. Με τα χρόνια έμαθα να προσπαθώ να γίνομαι καλύτερος και να πηγαίνω κόντρα στην ανασφάλεια μου και στο φόβο μου, είναι ένας αγώνας που δίνω καθημερινά.
Όλα αυτά τα γράφω με αφορμή το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, δεν θα ήθελα να νιώσει κανένα παιδί αυτά που ένιωσα εγώ.
Από έναν δυσλεκτικό που ακόμα και τώρα που σας γράφει αγχώνεται αν θα κάνει λάθη, αλλά τα γράφει γιατί είναι ένας καθημερινός αγώνας με έναν νικητή.
Καλή σχολική χρονιά».

8 σχόλια:

  1. Ένα ακόμα μεγάλο παράδειγμα αγωνιστή της ζωής που συγκλονίζει. Που αξίζει του σεβασμού και της προσοχής μας ως υπόδειγμα.
    Την καλησπέρα μου Λυγερή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Γιάννη μου.

    Είναι πολύ σημαντικό πράγματι ότι ενώ δεν έχει ξεπεράσει την ιδιαιτερότητά του,αν και έχει υποφέρει πολύ εξ' αιτίας της σαν παιδί,ενήλικας πλέον έρχεται σε μετωπική αντιπαράθεση μαζί της. Έχει 'όμως την γενναιότητα να της αναγνωρίζει δημόσια την θετική συμβολή της στην ανέλιξη της προσωπικότητάς του.

    Αυτή η θετική διαχείριση αρνητικών συνθηκών ζωής που όλοι λίγο πολύ αντιμετωπίζουμε, απαιτεί γνώση και ενσυναίσθηση της πραγματικότητας.
    Μόνο αν την κοιτάξουμε με θάρρος στα μάτια μπορούμε να προσαρμοστούμε σ' αυτήν και να πορευτούμε με αξιοπρέπεια και επιτυχία.Διαφορετικά μας πήρε από κάτω....

    Σ'ευχαριστώ Γιάννη γιατί μου δίνεις πάντα το χέρι σου , στις ανηφοριές του ΠΗΓΑΙΜΟΥ.
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Oι δυνατές προσωπικότητες εξελίσσονται μέσα από τις δυσκολίες της ζωής τους.
    Μπράβο για το παράδειγμα που δίνει στα παιδιά!
    Καλό ξημέρωμα Λυγερή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο του. Συγκλονίζει όμως με τα λόγια του. Αυτό το '' ...να θέλω να είμαι καλός μαθητής και να μη μπορώ'' είναι λεπίδα στην καρδιά. Σκεψου τι ένοιωθε ως παιδί τι βάσανο ήταν γι αυτόν. Να θες κάτι και να μην μπορείς όπως όλα τα παιδιά και να έχεις και το φόβο μη σε πουν αγράμματο...φοβερά συναισθήματα. Αλλά μεγάλη διδαχή το ''κόντρα στην ανασφάλεια και στον φόβο'' !!! Μεγάλος αγώνας για νικητές.
    Ωραίο θέμα γιατί είναι σπουδαίο παράδειγμα για πολλά πολλά παιδιά
    Καλή εβδομάδα Λυγερή μου
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θεωρώ αγαπημένη μου, πως αυτό το θέμα αφορά μικρούς-μεγάλους.

      Αν κάνει κανείς μιαν ενδελεχή ενδοσκόπηση μέσα του ,ίσως ανακαλύψει,σε υπολανθάνουσα κατάσταση, συμπλέγματα, αγκυλώσεις όπως φόβος, ηττοπάθεια,
      δειλία, έλλειψη αυτοπεποίθησης που αποτελούν τροχοπέδη στην ανέλιξη της προσωπικότητάς του σε όλους τους τομείς.
      Βέβαια, χρειάζεται πολύ δουλειά , βοήθεια και προ παντός ΚΙΝΗΤΡΟ για να ελευθερωθεί ο νούς και να ανοίξουν τα φτερά της ψυχής ώστε να μπορέσει ο άνθρωπος να υπερβεί την μετριότητα κι από παθητικός παρατηρητής της ζωής να γίνει ο ίδιος μαχητής και νικητής της ευτυχίας του.

      Φιλιά σου πολλά

      Διαγραφή
  5. Συνήθως άτομα με δυσλεξία κατορθώνουν εκπληκτικά πράγματα στους πιο απίθανους τομείς. Έγκειται στους γονείς ή στο άμεσο περιβάλλον τους ν ανακαλύψουν το κρυφό ταλέντο τους και να τα ενθαρρύνουν να στραφούν αποκλειστικά εκεί.
    Ειναι θέμα διαίσθησης, διάθεσης και πάνω απ όλα παιδείας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρωτίστως κοινωνικής ομαδικής παιδείας που φυσικά επιμερίζεται στον κάθε πολίτη και αποτελεί εργαλείο του για την διαχείριση δυσκολιών και ανηφορικών διαδρομών ( στο ίσωμα όλα είναι βατά).

      Στην πάρα πάνω περίπτωση και σε πολλές συναφείς και δυσκολότερες περιπτώσεις το εργαλείο της παιδείας σε συνδυασμό με την Αγάπη αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματικό στα χέρια του γονέα που "εντέλλεται άνωθεν" να στηρίξει το παιδί του όπως όλοι οι γονείς άλλωστε ,πόσο μάλλον ένα παιδί με ιδιαιτερότητα.

      Οι ιδιαιτερότητες όμως Στέλιο μου κλιμακώνονται ως προς το είδος και τον βαθμό τους. Το παλικάρι μας, Ο Σπύρος Γιαννιώτης ,εκτός από την στήριξη των γονιών του και το ψυχικό του σθένος ,διαθέτει έναν δείκτη νοημοσύνης που του επιτρέπει να λογίζεται δημιουργικά και να αξιοποιεί τα όποια χαρίσματά του.
      Πάνω απ' όλα δεν στερείται της αυτονομίας και αυτοδιάθεσης ,απαραίτητα για κάθε άνθρωπο να επιλέξει,να αξιοποιήσει, και να αποδώσει σύμφωνα με τις πνευματικές και σωματικές του δυνάμεις.

      Όταν υπολείπεται όμως το άτομο σε νοημοσύνη έχει απόλυτη ανάγκη εκτός από την στήριξη του γονιού (που πρέπει να είναι δεδομένη,) την στήριξη της Πολιτείας που βάσει ενός Εθνικού πλαισίου στήριξης για ΑμεΑ να του επιτρέπει την πρόσβαση στη ζωή, την Υγεία, την Παιδεία, Την κοινωνικοποίηση, την Ψυχαγωγία και πάνω απ' όλα την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ.

      Όντως ΄άνθρωποι με Δυσλεξία δεν έχουν κανένα λόγο να μη ζουν αξιοπρεπώς και εν ειρήνη , αξιοποιώντας τα ταλέντα τους και τις ψυχικές και σωματικές τους δυνάμεις .
      Στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση του ΠΗΓΑΙΜΟΥ ( Η Διαχείριση της Αποτυχίας) αναδεικνύεται η εξαιρετική περίπτωση του Πάμπλο Πινέδα με σύνδρομο Down.
      Aυτός όμως όπως και άλλα νταουνάκια που ξέρω δεν έχει νοητική στέρηση κι αυτό είναι που κάνει την διαφορά...

      Μέρα -μέρες- καλές εύχομαι.

      Διαγραφή