Πέμπτη 19 Απριλίου 2018

Η ποικιλία είναι το αλάτι της ζωής



“Αγαπημένο μου παιδί, δεν θα αρέσεις σε όλους…”: Το γράμμα μιας μαμάς στο παιδί της για τη διαφορετικότητα

Όλες οι μαμάδες θέλουν να πείσουν το παιδί τους να είναι ο εαυτός του! Να αποδέχεται τον χαρακτήρα του και τις διαφορές του, χωρίς να απογοητεύεται! Και φυσικά να καταλάβει, πως το διαφορετικό δεν είναι κακό.
Μία μαμά προσπαθεί με ένα γράμμα στο παιδί της, όπως δημοσίευσε το herviewfromhome.com, να πετύχει αυτό ακριβώς. Και πιστεύουμε, ότι πολλοί από εσάς θα συμφωνήσετε μαζί της:

«Αγαπημένο μου παιδί,
Θέλω να σου πω κάτι, το οποίο μπορεί να σου φανεί σκληρό, αλλά πρέπει να μου υποσχεθείς, ότι θα με ακούσεις μέχρι το τέλος. Λοιπόν, ξεκινάω:
Δεν υπάρχει περίπτωση να αρέσεις σε όλους!
 Ορίστε το είπα. Ξέρω τι σκέφτεσαι και πριν προχωρήσει το μυαλό σου σε άλλες σκέψεις θέλω να ξέρεις, ότι δεν πειράζει. Δεν πειράζει καθόλου, αν δεν σε συμπαθούν όλοι.
Μπορεί ήδη να το ξέρεις, αλλά η επανάληψη δεν βλάπτει. Είσαι διαφορετικός. Όλοι είμαστε! Το να είσαι διαφορετικός ή μοναδικός είναι καλό πράγμα. Ο κόσμος γύρω μας μπορεί να γίνει πολύ βαρετός αν είμαστε όλοι ίδιοι. Αν όλοι έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα, τις ίδιες ιδέες και γνώμες, δεν θα μπορέσουμε να ωριμάσουμε. Η ύπαρξή μας θα είναι στάσιμη χωρίς νέες σκέψεις και προοπτικές. Οπότε, το διαφορετικό είναι καλό.
Σου έχω, όμως, και μερικά άσχημα νέα: Μερικοί άνθρωποι δεν συμπαθούν το διαφορετικό. Μερικοί άνθρωποι δεν είναι ικανοί να καταλάβουν εμπειρίες πέρα από τις δικές τους και μερικοί άνθρωποι μπορεί να γίνουν ακόμα και κακοί. Για όλους αυτούς τους λόγους, οι άνθρωποι μπορεί να μην σε συμπαθήσουν. Μπορεί να μην τους αρέσουν οι ιδέες σου, η γνώμη σου, η εμφάνισή σου, ο τρόπος που μιλάς, το χρώμα του δέρματός σου ή χιλιάδες ακόμα πράγματα που κάνεις. Το ξέρω αυτό από προσωπική πείρα. Είτε το πιστεύεις είτε όχι πολλοί αντιπαθούν και τη μαμά σου. Ήμουν στο δημοτικό όταν το κατάλαβα για πρώτη φορά – όταν έμαθα, ότι δεν είναι όλοι φίλοι μου. Και θα είμαι ειλικρινής: Ένιωσα συντετριμμένη! Από τότε, έχω μάθει, ότι τα διαφορετικά μου σημεία είναι και τα δυνατά μου σημεία. Μακάρι να το ήξερα αυτό νωρίτερα. Γι’ αυτό σου γράφω τώρα αυτό το γράμμα.
Το να σε απορρίπτουν πονάει και σε θυμώνει. Θέλω να ξέρεις, ότι δεν είναι μεμπτό να κρύβεις αυτά τα συναισθήματα. Μπορείς να είσαι θυμωμένος ή λυπημένος ή και τα δύο, αλλά 
 ποτέ μην νιώσεις ντροπή γι’  αυτό που είσαι.
Όταν ήμουν μικρή δεν ήθελα να ξεχωρίζω, δεν ήθελα να είμαι διαφορετική. Ήθελα απλώς να ταιριάζω, να είμαι ίδια, να είμαι “μέσα” σε όσα έκαναν οι άλλοι.
Θα έδινα τα πάντα τότε για να ανήκω. Μπορεί να νιώθεις το ίδιο τώρα. Μπορεί να θέλεις να κρυφτείς ή να αλλάξεις τις ιδέες σου και το ποιος είσαι για να “συμβαδίζεις” με τους άλλους. ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. Μην αφήσεις ποτέ κανέναν να “σβήσει” τη λάμψη σου, να σου πάρει το φως σου. Επειδή το πράγμα έχει ως εξής: Δεν μπορείς να κάνεις τους πάντες χαρούμενους, είναι αδύνατον!
Θα υπάρχει πάντα κάποιος που βλέπει τα πράγματα διαφορετικά από εσένα. Κάποιος που δεν σε καταλαβαίνει ή δεν μοιράζεται τα ίδια πιστεύω με εσένα. Αυτό δεν είναι κακό. Μην ξεχνάς “το διαφορετικό είναι καλό”. Μάλιστα, θα συναντήσεις και εσύ ανθρώπους που δεν θα καταλαβαίνεις. Και σου ζητάω, σε αυτή την περίπτωση, να παραμείνεις “ανοιχτός”. Όχι να γίνεις “κολλητός” τους, αλλά να τους δώσεις μια ευκαιρία. Μην υποθέτεις, ότι ξέρεις όλη τους την ιστορία. Άκουσέ τους, δες τη δική τους οπτική. Ακόμα και αν δεν τους καταλαβαίνεις πλήρως, τις περισσότερες φορές θα κερδίσεις κάτι. Οι διαφορές μας μας δίνουν καμιά φορά τα καλύτερα μαθήματα.
Γι’ αυτό μην πάψεις ποτέ να είσαι μαθητής.
Μείνει ο εαυτός σου, ακόμα και όταν είναι δύσκολο. Να είσαι ανοιχτός και δείξε στον κόσμο, ότι δεν χρειάζεται να είμαστε όλοι ίδιοι για να ζούμε μαζί.
Μην απογοητεύεσαι όταν δεν σε καταλαβαίνουν ή σε απορρίπτουν – αυτές τις στιγμές μαθαίνεις! Αυτές τις στιγμές μεγαλώνεις. Και αν όλα αυτά σου φαίνονται πολύ περίπλοκα να θυμάσαι, ότι δεν υπάρχει λόγος να τρως συνέχεια πίτσα όταν μπορείς να φας burgers, σουβλάκια, γλυκά και φρούτα. Η ποικιλία είναι το αλάτι της ζωής και εσύ είσαι τέλειος όπως ακριβώς είσαι!»

---------------------------------------------------------------------------------------------- 
Αυτό το "γράμμα " δεν απευθύνεται μόνο στους "ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ" .
Απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους που από παιδιά πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι  δεν χρειάζεται να είμαστε όλοι ίδιοι για να συνυπάρχουμε.
 

 Άλλωστε η ίδια η Φύση έχει προβλέψει το "διαφορετικό" κάθε ανθρώπου.
Δεν υπάρχει κανείς στον πλανήτη Γη ,ίδιος κι απράλλαχτος με κάποιον άλλο.
Αυτή ξέρει από Ομορφιά και Αρμονία .
Ξέρει ότι η Αρμονία βρίσκεται στη συνύπαρξη με το....άλλο μας μισό και η  Ομορφιά υπάρχει  όπου την  αναζητήσουμε...

Λυγερή Βασιλείου

17 σχόλια:

  1. Κάποτε μια Κυρία από τον εργασιακό χώρο της Βαρβαρούλας μου ,μου την παίνευε με τα καλλύτερα λόγια και γω δευτερολόγησα.
    ----Ναι καλό παιδί είναι, μόνο που είναι-παραείναι ευαίσθητη...
    Και κείνη μου απάντησε.

    ---Το ξέρετε πως αυτή η διαφορετικότητά της ,η υπερβολική Ευαισθησία της μας αφοπλίζει;;;;

    Εγώ σώπασα και για πρώτη φορά το είδα...κι έτσι . Δεν το είχα σκεφτεί μέχρι τότε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ συγκινητικό το γράμμα αυτής της μητέρας προς το διαφορετικό παιδί της Λυγερή μου. Του είπε τα σωστά πράγματα.
    Με πήγε πολλά χρόνια πίσω όταν η δική μου κόρη ήταν 6 χρονών, πρωτάκι και γυρίζοντας μια μέρα από το σχολείο μου παραπονέθηκε πως δεν την παίζουν τα άλλα παιδιά. Αυτό επαναλήφθηκε αρκετές φορές μέσα σε λίγους μήνες. Κατάλαβα πως της ήταν δύσκολο να προσαρμοστεί αν και πολύ κοινωνική. Της είπα λοιπόν μέσες άκρες αυτό που είπε και η μητέρα που αναφέρεις πιο πάνω. Ό,τι δηλαδή δεν είναι απαραίτητο να αρέσουμε σε όλους, πως θα βρει σίγουρα παιδιά που θα ταιριάζει μαζί τους και τέλος πάντων δεν είναι κακό να είσαι διαφορετικός. Η απάντηση που πήρα με γείωσε απότομα:
    -Εγώ όμως δεν θέλω να είμαι διαφορετική μαμά. Θέλω να παίζω με τα άλλα παιδάκια. Και έκλαιγε.
    Δύσκολο να μεγαλώνεις παιδιά Λυγερή μου. Πολύ δύσκολο.
    Καλό σου απόγευμα!
    Σε φιλώ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ δύσκολο Μαρία μου για όσους έχουν πάρει στα σοβαρά τον ρόλο τους και έχουν ενσυναίσθηση της ευθύνης τους.Όσοι δεν έχουν ενσυναίσθηση της ευθύνης δεν σημαίνει ότι δεν αγαπούν τα παιδιά τους.Κάθε άλλο. Της ανάλογης παιδείας στερούνται.

      Και απορώ πως κανένας Υπουργός δεν βέθηκε να εντάξει στην διδακταία ύλη τουλάχιστον στην μέση εκπαίδευση ,το μάθημα αγωγής για μελλοντικούς γονείς ,γυναίκες και άνδρες .
      Μια τέτοια αγωγή δεν περιορίζεται μόνο στην ανατροφή των παιδιών άλλα στην προσπάθεια δημιουργίας μιας όσο το δυνατόν υγειέστερης επόμενης γενιάς για μια καλύτερη αυριανή κοινωνία.
      Το χρυσό μου ( το κοριτσάκι σου) με το αλάνθαστο κριτήριο της νοημοσύνης της καρδιάς του, διεκδικούσε την συμμετοχή της στον κόσμο τον δικό της ,τον παιδόκοσμο, με όρους ισοτιμίας. Το πιάνεις αυτό Μαρία μου; Εμένα με ..απογείωσε.
      Να την χαίρεσαι αγαπημένη μου,μεγαλωμένη πιά .Είμαι σίγουρη πως θα ξέρει πολύ καλά τι θέλει και θα το υπερασπίζεται.

      Διαγραφή
  3. Η ποικιλία η διαφορετικότητα είναι που σώζει την ανθρωπότητα... Και το δυστύχημα είναι ότι το σύστημα γενικά προσπαθεί να ''καλουπώσει'' τα παιδιά, τους έφηβους σε έναν τρόπο ζωής, στα ίδια χούγια, στον ίδιο τρόπο σκέψης. Ο λόγος; Ευνόητος!!
    Το γράμμα της μητέρας στο παιδι της από τα καλύτερα. ΄Όλες οι μαμάδες όμως λίγο έως πολύ τα έχουμε περάσει αυτά με τα παιδιά μας. Και εγώ έχω ανάλογα παραδείγματα με τις κόρες μου Η μια μου κόρη δέχτηκε ότι δεν είναι κακό να επιλέγει τις παρέες της όπως κι εκείνες την επιλέγουν, η άλλη όμως ήθελε τις συγκεκριμένες παρέες και θυμάμαι τον αγώνα που έκανα με διακριτικότητα να της εμφυσήσω τη δική της αξία και ότι οι υποχωρήσεις έχουν όρια.
    Νομιζω όμως ότι το καλύτερο θα ήταν οι γονείς να μαθαίναμε στα παιδιά μας ότι ο διαφορετικός απο μας δεν σημαίνει και κατώτερος ή άξιος χλευασμού. Φυσικά και επιλέγεις ποιον θα κάνεις παρέα έτσι επιλέγουν και τα άλλα παιδιά, σεβαστό, αλλά όχι κοροϊδία για τη διαφορετικοτητα. Κατά μένα οι γονείς που έχουν επιτρέψει το χλευασμό στα παιδιά τους εγκληματούν
    Όσο για την κόρη σου που είναι πολύ ευαίσθητη στη δική της ζωή κάνει ''ζημιά'' θα έλεγα όχι στους άλλους.Το θέμα είναι γιατί χρειάζονταν αφοπλισμό οι συνάδελφοι;
    Καλή συνέχεια Λυγερή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για σκέψου Αννούλα μου να ήταν όλα και όλοι Όμοιοι; Φαντάσου μια εικόνα ζωής επίπεδη, ,χωρίς παραλλαγές ,χωρίς εμπόδια, χωρίς διαφορές ,χωρίς εναλλαγές χρωμάτων κ.λ.π. Εμένα μου είναι αδιανόητο.
      Για το μόνο που δεν θα είχα αντίρρηση είναι να μιλούσαμε όλοι οι άνθρωποι πάνω στην Γη την ΙΔΙΑ γλώσσα .Ίσως τότε να μπορούσαμε να καταλάβουμε καλύτερα ο ένας τον άλλο ....

      Να σου εξομολογηθώ κάτι καρδούλα μου. Και γω όταν ήμουν παιδί ακόμη και στην εφηβεία μου ήμουν πάρα πολύ δύσκολη στην επιλογή της παρέας μου. Δεν μπορούσα να συγχρωτισθώ ή να προσεγγίσω με συμπάθεια-ενώ δεν ήμουν κακό παιδί και πολύ κοινωνικό μάλιστα- υπολειπόμενα άτομα ή που οι προδιαγραφές τους να μην συμπίπτουν με τις δικές μου. Γι αυτό προσέγγιζα μόνο ανθρώπους που θαύμαζα και μάλιστα μεγαλύτερούς μου. Έτσι εξηγείται και το γεγονός ότι για πρώτη φορά έφηβη πια, ανταποκρίθηκα σε φλέρτ ενός άνδρα δεκαέξι χρόνια μεγαλύτερό μου, με παιδεία και πείρα με τον οποίο τελικά παντρεύτηκα στα 22 μου και τον συνόδευσα….πολύ νέο δυστυχώς.
      Ωριμάζοντας όμως η ζωή ,η πείρα και οι δοκιμασίες με δίδαξαν "μη λες μεγάλο λόγο για τίποτα" . Ενστερνίσθηκα Αξίες όπως την Αποδοχή, την Ανοχή στην όποια διαφορετικότητα, πράγμα που με προσάρμοσε στην Πραγματικότητα και με όπλισε με Υπομονή, αντοχή, επιμονή κι ελπίδα.
      Σε αυτή την εφ' όλης της ύλης και πνευματικής μου μετάλλαξης βοήθησε ο καταλύτης της ζωής όλων μας . Η ΑΓΑΠΗ για τους πάντες και τα πάντα.
      Τα κατάφερες πάλι να με ταξιδέψεις πετώντας μαζίσου.…
      Σε φιλώ

      Διαγραφή
  4. Πραγματικά είναι συγκλονιστικό αυτό το γράμμα.
    Και εννοείται Λυγερή μου ότι απευθύνεται ως μάθημα ζωής και διδαχή προς όλους μας.
    Δεν αφορά μονάχα το διαφορετικό παιδί και τους γονείς του, που δίνουν τιτάνιο αγώνα να το εντάξουν σε μια κοινωνία που πολλές φορές είναι εχθρική και επιθετική απέναντί του.
    Αφορά και εμάς που οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα στο μυαλό μας.
    Τι είναι άραγε "κατώτερο" ; υπάρχει ; τι είναι "αηδιαστικό" ; "αντιαισθητικό" ; "άσχημο" ;
    Γιατί πάνω σε αυτές τις διαφορές να χτίζουμε τείχη και να παράγουμε στρατόπεδα ;
    Και οι διαφορές αυτές αφορούν τα πάντα. Από το σώμα μας, την σεξουαλικότητά μας, το φύλο μας, την καταγωγή μας, τη ράτσα μας, την θρησκευτική μας αντίληψη. Όλα.
    Μπράβο Λυγερή μου, που μας έδωσες αυτό το μέσο για να παράξουμε και εμείς διδαχή στα παιδια και στους γύρω μας.
    Απαιτείται και είναι σημαντικό.
    Την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με την δική μου οπωσδήποτε...

      Η οφελημότητα ένος επιτυχημένου γραφήματος όπως το γράμμα αυτής της συνειδητοποιημένης μητέρας, δεν έγκειται μόνο στην γλαφυρότητα του γραπτού λόγου ή την συγκίνηση που προκαλεί και αγγίζει τις ευαίσθητες χορδές κάθε γονέα ,συνειδητοποιημένου ή μή.

      Συνίσταται κυρίως αν κατορθώνει το περιεχόμενό του να αφορά κάθε αναγνώστη,όπως πολύ σωστά επισημαίνεις Γιάννη μου, είτε είναι γονέας είτε όχι, αλλά και να σηματοδοτεί κάποια πράγματα που είναι απαραίτητο να λαμβάνουν υπ' όψη τους οι μελλούμενοι γονείς.

      Είναι σημαντικό μέσα από λόγο τρυφερό καθημερινών ανθρώπων ,κι όχι μόνο από σεμινάρια , διαλέξεις και εγχειρίδια ειδικών, να προβήματίζεται ο αναγνώστης πάνω σε τόσο σοβαρά ζητήματα όπως :

      " Τι είναι άραγε "κατώτερο" ; υπάρχει ; τι είναι "αηδιαστικό" ; "αντιαισθητικό" ; "άσχημο" ;
      Γιατί, πάνω σε αυτές τις διαφορές να χτίζουμε τείχη και να παράγουμε στρατόπεδα ;
      Και οι διαφορές αυτές αφορούν τα πάντα. Από το σώμα μας, την σεξουαλικότητά μας, το φύλο μας, την καταγωγή μας, τη ράτσα μας, την θρησκευτική μας αντίληψη."

      Αντέγραψε Γιάννη ακριβώς τον δικό σου λόγο γιατί αξίζει τον κόπο να τον διαβάζουμε πολλές φορές.

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο! Το κρατώ, ήδη το αποθήκευσα, χρήσιμο όσο δεν λέγεται και για τα παιδιά μας και για τους μαθητές μου, και για τους γονείς τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις




    1. Καλή σου μέρα Βασίλη .
      Η άποψή σου μετράει όπως όλων μας άλλωστε αλλά έχει κι ένα ειδικό βάρος γιατί είσαι Εκπαιδευτικός και συγχρόνως ψαγμένος άνθρωπος. Πράγμα που προκύπτει από τις τοποθετήσεις σου, αλλά και από την υπέροχη δέσμη των διηγημάτων σου στο βιβλίο σου
      " ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΙΣΤΟΡΙΕΣ " που διάβασα χωρίς ανάσα..

      Υγεία και δημιουργία σου εύχομαι.

      Διαγραφή
  6. Αγαπημένοι "παντός καιρού" συνοδοιπόροι στον Πηγαιμό της ψυχής μου.

    Σκέφτηκα να μεταφέρω εδώ ---θα μου το επιτρέψετε--κάποιους διαλόγους που αφορούν την ανάρτηση
    "Η ποικιλία είναι το αλάτι της ζωής" και είναι διατυπώμενες στο facebook.

    To κάνω προς τιμή της ΣΕΛΙΔΑΣ του "Πηγαιμού" και για να περάσω το μήνυμα...

    "Ευχαριστώ όλους όσους μου στέλνετε το χαιρετισμό σας από όποιαδήποτε γωνιά του διαδικτύου.
    Θυμίζω όμως, ότι υπάρχει μια αγκαλιά που σας περιμένει όλους ανοιχτή .Δεν της περισσεύει κανείς ,
    ΕΔΩ : https://pygemos.blogspot.gr

    Εδώ ,εκεί, ή όπου αλλού ΔΙΚΗ ΣΑΣ
    Λυγερή Βασιλείου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Panagiota Ntanta
    Είμαστε διαφορετικοί!Ε,και???Χαιρόμαστε γι αυτό που είμαστε,έτσι όπως είμαστε,με κάποια λιγώτερα απο τους ''κανονικούς'',αλλά,σίγουρα από πολλά πιο καλά και σπάνια!Ανεκτίμητα!Που αν δεν τα γνωρίζαμε και δεν τα ζούσαμε θα είμασταν ''λειψοί''.Για αυτά τα ανεκτίμητα λοιπόν είμαστε ευγνώμονες στη ζωή και στο Θεό!

    Απάντηση
    Λυγερή Βασιλείου Η " κανονικότητα" είναι υποκειμενική υπόθεση και εξαρτάται από τι πρεσβεύει ο καθένας μας και ποιες προτεραιότητες δίνει στη ζωή. Πχ. Για μένα η Χαρά,η Ηρεμία ψυχής ,το Χαμόγελο,και η πλημμυρίδα Αγάπης που εκφράζεται με μια λέξη του παιδιού μου ή, μέσα από ένα βλέμμα αλλά και κάθε μικρό άλλα σταθερό βήμα προόδου στην αυτονομία του είναι ΔΩΡΑ ΘΕΟΥ. υγ: Σε ευχαριστώ καλή μου γι' αυτήν σου την παρέμβαση.Θα μου επιτρέψεις να την αποτυπώσω στον "Πηγαιμό" της Ψυχής μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Virginia Patelida
    Ναι έτσι είναι Λυγερή μου. Ομορφιά υπάρχει όπου την αναζητήσουμε... 😍

    Απαντηση

    Λυγερή Βασιλείου Βιργινία μου διέκρινες μια σημαντική αναφορά μου, την ΟΜΟΡΦΙΑ , που ήθελα να τονίσω .Της έχω αδυναμία βλέπεις όπως και Συ άλλωστε. Αυτός είναι ένας φανερός κοινός μας παρανομαστής ......Σε ευχαριστώ που δεν χάνεις την ευκαιρία να τον αναδεικνύεις κυρίως στην σελίδα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κατερίνα Ζαρίφη

    αχ κυρία Λυγερή...πόσες μαμάδες καλύπτει αυτό το γράμμα

    · Απάντηση ·
    Λυγερή Βασιλείου
    Νομίζω Κατερίνα μου πως δεν καλύπτει μόνο τις μανούλες αλλά όσους ανθρώπους διατηρούν στον εαυτό τους την ελευθερία ν'αγαπούν -όπως Εσύ- χωρίς να μπλοκάρονται από κοινωνικά πρότυπα όπως η φιλοδοξία των άλλων τα κατασκευάζει και τα καθιερώνει μετά μανίας. Σε ευχαριστώ και σε χαίρομαι όπως σε ευχαριστούν και σε χαίρονται όλοι όσοι γνώρισαν το ξεδίπλωμα της ψυχής σου μέσα από την μοναδική την ανυπόκριτη αγάπη στην ανηψούλα σου την Ειρήνη αλλά και τον αγώνα σου γι αυτήν. Νάσαι πάντα καλά κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 'Εφη καραγιαννη
    να την χαιρεσαι ολόψυχα εύχομαι μεσα απο την καρδιά μου η διαφορετικότητα του ραφαήλ μου και κάθε παιδιου(ηταν) ειναι απερίγραπτη με λεξεις λόγια ...φιλίστε τα παιδια σας κ καμαρωστετα ...

    · Απάντηση από τον
    Πηγαιμος για την Ιθάκη

    Και συ να χαίρεσαι τον ραφαήλ σου αλλά και ο Ραφαήλ Εσένα την Μάνα που του χάρισε ο Θεός φύλακα άγγελό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. εφη καραγιαννη

    18 Απριλίου στις 12:39 μ.μ. ·

    η συναισθηματική ευφυία και η ενσυναίσθηση είναι εξίσου σημαντικά με την διανοητική ευφυία, χωρίς αυτές θα παραμείνετε πάντα απλώς ευφυή απολίτιστα κοινωνικά αδέξια ανθρωπάκια..άντε γειά.

    σχόλιο

    Λυγερή Βασιλείου
    Η συναισθηματική νοημοσύνη γέννημα αγάπης και αποδοχής των γονέων προς τα παιδιά τους, καλλιεργείται και αναπτύσεται θαυματουργά και κάνει τους ανθρώπους ξεχωριστούς κι αξιαγάπητους.

    υγ: Λυγερή Βασιλείου Σας ευχαριστώ για το "παρόν" σας στο σάλπισμα της ανθρωπιάς και με την άδεια σας θα προσπαθήσω να μεταφέρω τα σχόλιό σας στον "Πηγαιμό" της Ψυχής μου. Να είστε πάντα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Giannis Pitarokoilis
    ---Μαθήματα και αξίες ζωής

    · Απάντηση
    Λυγερή Βασιλείου Δεν θεωρώ άξιο εαυτόν για να διδάξει κανέναν. Αλλά τις Αξίες μου ,ΝΑΙ τις υπερασπίζομαι τόσο μέσα από τον Πηγαιμό όσο και στην καθημερινότητά μου. Και σ'αυτήν την προσπάθεια στάθηκες πάντα αρωγός και συμπαραστάτης.
    Πως να μην σε ευχαριστώ δημόσια, αφού και η ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ και
    η ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ συγκαταλέγεται στις ΑΞΙΕΣ μου ;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ναι έτσι είναι Λυγερή μου. Ομορφιά υπάρχει όπου την αναζητήσουμε! Καλό απόγευμα καλή μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή