Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Αυθεντικές Μαρτυρίες



Πρόγραμμα απεξάρτησης του ΚΕΘΕΑ για... νομίμως εθισμένους


«Oτιδήποτε καλό ή κακό συνέβαινε στη ζωή μου συνδεόταν με την μπουκάλα. Αυτή όριζε την ημέρα μου, τη διάθεσή μου, την κοινωνική και προσωπική μου κατάσταση». Ο «Γιάννης» δεν μασάει τα λόγια του για το πρόσφατο, σχετικά, παρελθόν του. Σύντομα ολοκληρώνει το πρόγραμμα απεξάρτησης στο ΚΕΘΕΑ ΑΛΦΑ, που απευθύνεται σε ανθρώπους εξαρτημένους από το αλκοόλ και τον τζόγο, τις λεγόμενες «νόμιμες»- αλλά και τόσο επώδυνες και βασανιστικές- εξαρτήσεις.

Κοντά τριάντα χρόνια ο «Γιάννης» αντιμετώπιζε πρόβλημα «με το μπουκάλι» , όπως λέει. «Κάθε πτυχή της ζωής μουήταν απόλυτα συνδεδεμένη με το μπουκάλι.Μπουκάλι,όχι ποτήρι ή σφηνάκι.Αυτά ήταν στην αρχή, εκεί κοντά στα 13- 14. Μετά την εφηβεία,και όταν απέκτησα τα πρώτα χρήματα δουλεύοντας περιστασιακά, το ποτό έγινε καθημερινότητα. Ενα μπουκάλι την ημέρατο λιγότερο και ανεξάρτητα από το ποτό και την ώρα». Πολλά πρωινά ξεκινούσαν «με ένα ποτό για να πάει καλά η μέρα». Είχε συνείδηση της εξάρτησής του από νωρίς. «Στα 27 μουείχα συνειδητοποιήσει ότι είμαι αλκοολικός. Αλλά δεν με ένοιαζε,το ΄χα συνηθίσει σαν δεύτερο δέρμα.Ηταν η ταυτότητά μου στον κόσμο». Μια ταυτότητα που μετέτρεπε τον σχετικά ήπιο και συνεσταλμένο «Δόκτορα Τζέκιλ» σε ένα εριστικό, επιθετικό και ορισμένες φορές βίαιο «Κύριο Χάιντ». «Το αλκοόλ με έκανε πιο θαρραλέο στην εφηβεία, κυρίως στην προσέγγιση των γυναικών. Υστερα από κάποια χρόνιατο θάρρος μετατρεπόταν σε θράσος, οργή και αναίτιο πάθος και ύβρεις ». Τα επεισόδια υπήρξαν πολλά, αλλά ο «Γιάννης», όντας «σε μόνιμη κατάσταση μέθης», ελάχιστα θυμάται. Για την ακρίβεια, «θυμάμαι όσα μου έχουν διηγηθεί εκείνοι οι φίλοι μου που άντεχαν να συνεχίζουν τη συναναστροφή μαζί μου».

«Εχω τραυματιστεί 300 φορές»

Ζει «από καθαρή τύχη». Οδηγούσε φανατικά μοτοσικλέτα, «ακόμη και όταν δεν έβλεπα μπροστά μου από το ποτό».

Εχει υπολογίσει ότι «από απλά πεσίματα ως πιο σοβαρά ατυχήματα, έχω τραυματιστεί τουλάχιστον 300 φορές».

Πιο σοβαρά πριν από 20 χρόνια. «Είκοσι οκτώ σπασμένα κόκαλα σε όλο το κορμί» . Ολα τα παραπάνω δεν αρκούσαν για να το κόψει μια και καλή. Η συμβουλή μιας φίλης του, που είχε πληροφορηθεί τα σχετικά με το πρόγραμμα, αλλά κυρίως «η διαίσθηση ότι μπαίνω στην τελική ευθεία για το οριστικό finish», τον οδήγησαν στο πρόγραμμα του ΚΕΘΕΑ ΑΛΦΑ. Και παρά την αρχική του εντύπωση ότι «δεν θα τα κατάφερνα και θα ΄φευγα στα μισά», ολοκληρώνει το πρόγραμμα απεξάρτησης σε λίγες εβδομάδες. Τι βλέπει στρέφοντας το βλέμμα στο μέλλον; Ο «Γιάννης» θέλει «μια καινούργια ζωή,χτισμένη βήμα-βήμα». Στις εξόδους του δεν πίνει. Βλέπει όμως «νεαρά παιδιά να καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες οινοπνεύματος.Αυτό δεν σε κάνει αυτόματα αλκοολικό.Εξαρτημένο σε κάνει η καθημερινή επαφή και το σταδιακό χτίσιμο της ζωής σου γύρω από το ποτό».

Ο «Αγγελος», από την πλευρά του, είναι «πρώην εξαρτημένος του τζόγου». Ολοκλήρωσε το αντίστοιχο πρόγραμμα πριν από μικρό χρονικό διάστημα. Θυμάται ότι «για κοντά είκοσι χρόνια,μπορούσα να τζογάρω ακόμη και για το αν θα ήταν μονός ή ζυγόςο αριθμός της πινακίδας του αυτοκινήτου που θα περνούσε σε δύο λεπτά». Καζίνο, τυχερά παιχνίδια, χρέη... Εχει υπολογίσει ότι συνολικά έπαιξε και έχασε ποσά «άνω των 500.000 ευρώ». Πριν από τρία χρόνια και με τη βοήθεια της φίλης του πήγε στο ΚΕΘΕΑ, «για να τελειώνω μ΄ αυτή την κατάσταση». Εξάλλου είχε φθάσει κοντά στο απονενοημένο . Οι περιπτώσεις του «Γιάννη» και του «Αγγελου» είναι χαρακτηριστικές των ανθρώπων που προσέτρεξαν τα τελευταία χρόνια στο ΚΕΘΕΑ ΑΛΦΑ. Το αλκοόλ και ο τζόγος, που είναι το άλλο αντικείμενο ενασχόλησης και καταπολέμησης των φαινομένων εξάρτησης από αυτόν, έχουν γίνει ρυθμιστές της καθημερινότητας του εξαρτημένου ατόμου, καθορίζοντας, στην πλέον κρίσιμη και σοβαρή φάση, τη σωματική και ψυχική του κατάσταση, αλλά και τις σχέσεις του με τον περίγυρό του.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ από την Εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ

20 σχόλια:

  1. Μόλις ξημερώσει ο Θεός την ημέρα το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να πιώ έναν ζεστό ελληνικό καφεδάκι. Αυτό κρατάει μια ζωή και τίποτα μα τίποτα δεν μπορεί να το αλλάξει. Είναι μια απόλαυση που δεν θέλω και δεν μπορώ επ’ ουδενί να στερηθώ. Σε βαθμό μάλιστα που κάποτε ο σύντροφός μου εξ’ αυτού ,μου έκανε σκηνή ζηλοτυπίας …..

    Αυτά πριν μια εβδομάδα .
    Ένα ύπουλο πρόβλημα υγείας με ανάγκασε να πάρω φάρμακα. Δεν είμαι φιλική μαζί τους, ο οργανισμός μου τα απέρριψε κι έπαθα έν ψιλο-αλεργικό σοκ.

    Πήρα αμέσως την κατάσταση στα χέρια μου.
    STOP είπα τα φάρμακα. Βοήθεια από την Ομοιοπαθητική.
    Η Ομοιοπαθητική θεραπεία προσμετρά χιλιάδες χρόνια εφαρμογής. Την ασπάζομαι αλλά έλεγα, ---- ΕΓΩ δυστυχώς δεν μπορώ να ωφεληθώ λόγω «ΚΑΦΕ» Ο καφές ως γνωστό απαγορεύεται αυστηρώς στην ομοιοπαθητική αγωγή, την εξουδετερώνει.
    Ακαριαία , σε κλάσμα δευτερολέπτων λειτούργησε το ένστικτο της αυτοσυντήρησης , η Αγάπη μου και η Υποχρέωσή μου στην Ζωή και …μαχαίρι ο δυνατός έρωτας με τον καφέ.
    Ο Εγκέφαλος έδωσε εντολή : STOP στον καφέ, στροφή στην Ομοιοπαθητική υπάρχει σοβαρός λόγος. Η υπεράνω και υπέρ πάντων ΥΓΕΙΑ « Όπερ και εγένητο.»
    Σας πληροφορώ ότι κανένα σύνδρομο αποστέρησης δεν έχω . Κάποια υποκατάστατα με καλύπτουν μια χαρά.
    Δεν θα προχωρήσω σε συσχετισμούς . Κάθε εξάρτηση έχει το ειδικό της βάρος αλλά δεν παύει να είναι ε ξ α ρ τ η σ η.

    Τα συμπεράσματα δικά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μεγάλη αλήθεια... κάθε εξάρτηση έχει το ειδικό της βάρος... αλλα΄δεν παύει να είναι εξάρτηση.

    Θέλει "Να θέλεις" για οποιαδήποτε αλλαγή και απεξάρτηση... να θες πραγματικά... και να έχεις κίνητρο, λόγο και ουσία... αυτό μπορεί να μας κάνει να κάνουμε τα πρώτα βήματα... τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν

    Καλημέρεςςςςς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πρωτον! Θα σε μαλωσω που ησουν αρρωστουλα και το μαθαινω τωρα!
    Δευτερον! Περαστικα και γρηγορα! Η ομοιοπαθητικη εχει πολλους υποστηρικτες και πιστευω κι εγω οτι ειναι καλυτερο αν μπορεις να αποφυγεις τα φαρμακα να το κανεις.
    Τριτον! Ασχημο πραγμα η εξαρτηση απο ο,τιδηποτε. Ωραιες οι μικρες καθημερινες απολαυσεις, αλλα οταν γινονται εμμονη χανουν και το στοιχειο της απολαυσης...Εγω πειραζει ομως που την εξαρτηση απο τα αγαπημενα μου ατομα και την απολαμβανω και δεν γουσταρω με τιποτα να την κοψω;;;
    Τεταρτον! (και σημαντικον) ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ

    Καλησπέρα φίλε μου.
    Αυτό είναι .Κίνητρο κι έρισμα .Υπάρχει μεγαλύτερο κίνητρο από την ίδια την Ζωή μας; Ύστερα για να δώσει αυστηρή απαγορευτική εντολή ο εγκέφαλος πρέπει να είναι γερός, δυνατός να λειτουργεί με ταχύτητα .
    Το ερώτημα είναι εάν ο εγκέφαλος των αλκολικών ή εθισμένων σε καταστάσεις όπως ο τζόγος λειτουργεί φυσιολογικά ή ,υπολειτουργεί.
    Σίγουρα το δεύτερο.

    Χρειάζεται πολύ μεγάλη βοήθεια και συστηματική δουλειά η απεξάρτηση ίσως όχι από το αλκόλ ή το χαρτί όσο από το γρανάζι της ζωής που ενεπλάκησαν οι άνθρωποι και δεν μπορούν να ξεφύγουν. Το γρανάζι που συντρίβει κάθε άλλο ενδιαφέρον και παραδίδονται στις ολέθριες συνήθειές που τους έχουν γίνει πια βιωτή .
    Μια ζωή που δεν οδηγεί όμως πουθενά.

    Ο Θεός αλλά και οι άνθρωποι να τους βοηθήσουν γιατί έξω απ' το χορό ξέρουμε όλοι πολλά τραγούδια και λέμε....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν θέλω να σε ανησυχώ και κανέναν άλλωστε. Αλλά τάχω ψιλοχρειαστεί με κάτι ακροαστικά που δεν υποχωρούν εδώ και αρκετούς μήνες με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
    Γι αυτό βάλθηκα επιθετικά εναντίον τους αλλά και εναντίον μου, να καθαρίσω με όσα μέσα μου παρέχει η φύση κι όχι με φαρμάκια που μ' έπρηξαν πάλι...

    Στο θέμα μας.
    Η συναισθηματική εξάρτηση από κάποιον ή κάποιους κορίτσι μου δεν είναι τόσο απλό και ποιητικό για να καμαρώνουμε γι αυτό όπως Εσύ και γω που είμαι
    δε-δ η λ ω μ ε ν η εξαρτημένη. Είναι σοβαρό, πολυσύνθετο ζήτημα και σηκώνει πολύ νερό και ανάλυση κατά τους ειδικούς με τους οποίους παρ’ ότι σέβομαι , διαφωνώ
    απολύτως μαζί τους. Και διαφωνώ γιατί ισχυρίζονται ότι είναι ανάγκη ,αδυναμία, ανασφάλεια και από το δύο φύλλα.

    ΟΧΙ σε «μας» αλλά και επί προσωπικού δεν λειτούργησε έτσι. Όταν κάποτε έφτασα στο αποκορύφωμα να βλέπω μέσα από την δική Του οπτική γωνία τα πάντα, όταν η σκέψη μας στα απλά κι ασήμαντα ήταν στην ίδια κατεύθυνση, και η θέση μας και η στάση ζωής μας ταυτόσημη και σε απόλυτη σύμπνοια όλες οι επιλογές μας, εγώ δεν θυμάμαι ποτέ τον εαυτό μου , περισσότερο ελεύθερο , πιο ανεξάρτητο και δυνατότερο από τότε . Δεν θυμάμαι ποτέ την βούληση μου πιο σταθερή και ισχυρότερη. Το αίσθημα σιγουριάς και ασφάλειας που με διακατείχε ήταν προκλητικό . Η δε αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση ίσως υπερ -θετικότερη όσης μου αναλογούσε. .

    Στην νέα μου, κατ’ ανάγκη, Ζωή όπου όλα αυτά ανήκουν πλέον σε μιαν άλλη διάσταση ,οι δείκτες έχουν κατά πολύ χαμηλώσει…
    Με εξαίρεση την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση που την θεωρώ γέννημα κι απότοκο της προηγούμενη Ζωής μου, όλα όσα με αφορούν έχουν προσγειωθεί στις κοινές ανθρώπινες δυνατότητες άντε και στα προσωπικά μου μέτρα.
    Μου έμεινε όμως το χούι της ..εξάρτησης καρδούλα μου. Είμαι δηλωμένη με ταυτότητα εξαρτημένη ερωμένη της ζωής από την οποία έτσι κι αλλιώς δεν μπορώ να της ξεφύγω αφού οι δυο κέρβεροί μου η Μαρία κι η Βαρβάρα φυλάσσουν άγρυπνες τα σύνορα . Από πού να δραπετεύσω ;;;; κι έτσι όπως λέει και ο ποιητής …..
    «έτσι που την ζωή μου ρήμαξα σ’ αυτήν την κόχη εδώ σ’ όλη την Γή την χάλασα.
    Δεν υπάρχει πλοίο για μένα , δεν υπάρχει οδός….»

    ΥΓ: Κάτι ήξερα εγώ που έστησα αυτήν την σελιδούλα εδώ. Που αλλού θα μπορούσαμε να μιλάμε de profudis ????
    Όλα τα φιλιά δικά (σας) απόψε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ακριβως! Θυμασαι το ποιημα που σου ειχα αφιερωσει;
    "...πως δεν υπαρχει ελευθερια πιο μεγαλη απ'της αγαπης την αιωνια σκλαβια..."
    Γιατι οταν βρεις το αλλο σου μισο, γινεσαι ολοκληρος, νιωθεις παντοδυναμος και γεματος!
    Πολυ καλα εκανες κι εστησες τη σελιδα, να λεμε και να λεμε και να λεμε...
    Φιλια να δωσεις στη Μαριω και στη Βαρβαρα σου!
    (Που να με δεις τωρα! Εχω φουσκωσει αρκετα κι αρχισε και να κλωτσαει!)
    Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παναγία μου ,χαρώ το μου.

    Θα σε πάρω ,μόλις λασκάρω , για τα υπόλοιπα .....
    Φιλιά σου και μια καλήμέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επί των προκειμένων και όχι μόνον,έχω μια πληγή αγιάτρευτη που χρόνια τώρα αιμορραγεί..
    Από μηχανή έχω χάσει ανεψιό (αδερφού μου παιδί)στα 21 του χρόνια!Δεν μπορώ "συναισθηματική αδεία" να σχολιάσω περαιτέρω..Λυπάμαι σφόδρα!Αν μπείτε έστω και μόνο ακόμη από περιέργεια στο προφίλ μου θα καταλάβετε αρκετά που διαμόρφωσαν και συνεχίζουν να διαμορφώνουν τον ψυχισμό του χαρακτήρα μου νομίζω...ΦΙΛΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν είναι η πρώτη φορά ,νομίζω, που σε συναντώ με το παρωνύμιό σου .

    Αν και για όλους μας πλέον είναι πεποίθηση και το έχουμε δεχτεί ότι ο καθένας σηκώνει τον δικό του σταυρό, ειλικρινά σου λέω θα ευχόμουν για Σένα να μην είχες βιώσει μιαν τέτοια δοκιμασία που χαρακώνει για πάντα την καρδιά του ανθρώπου όταν μάλιστα είναι απ' αυτούς ,όπως Εσύ με τόσο πλούσιο συναίσθημα.
    Έκανα μιαν στάση στην σελίδα σου .
    Τι να πρωτοδιαβάσει και τι να πρωτοθαυμάσει κανείς; Από τις υπολογίσιμες παρουσίες στο χάος του διαδικτύου.
    Κι αν κρίνω από την χειμαρρώδη ενέργεια που διαχέεται στην περιρρέουσα ατμόσφαιρα του blog σου ,σημαίνει ότι το φρόνημα είναι ακμαίο και η ψυχή σθεναρά στις επάλξεις της ελεύθερης άποψης.
    Σου εύχομαι πάντα έτσι. Και για να μην χάνω τις εγγραφές σου ,αλλά και για να σε διαβάζουν και οι φίλοι , θα σε περάσω στα αριστερά μου, εκεί όπου και οι σελίδες των συντακτών που ξεχωρίζω.
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λυγερή μου κάπνιζα από τα 17/μου μέχρι τα 47/μου....
    Ήμουνα έξαρτημένη μέχρι εκεί που δεν παίρνει άλλο!!!!!
    Όμως "θέλησα & αποφάσισα" να το κόψω....
    Γι΄αυτό και δεν ανέχουμε τώρα πιά να μου το επιβάλει κάποιος άλλος επειδή έτσι θέλει....
    Στην οικογένειά μου χάσαμε δύο άτομα απο το ποτό...
    .............................................
    Θα ευχηθώ να είσαι καλά!
    Έχω απομακρυνθεί λίγο αλλά πιστεύω να επανέλθω....
    Η αγάπη μου και η εκτίμησή σου είναι δεδομένη!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Θανάση Αητέ !!!!
    Και γω θαυμάζω τους αητούς αλλά αγαπάω τα σπουργίτια και τα ζηλεύω που μπορούν να επιβιώνουν κάτω από αντίξοες συνθήκες και να πετούν ξέγνοιστα κι ευτυχισμένα...

    Είναι πράγματι το θέμα δυνατό και καθόλου σπάνιο. Από πότες , τζογαδόρους και τζογαδόρησες γιομάτη η Ελληνική Κοινωνία.
    Αλοίμονο σ' αυτούς που χάνουν το μέτρο και ταυτόχρονο χάνουν και το νόημα της ζωής τους.
    Νάσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Eva F.

    Καλησπέρα Ευάκι.

    Σε παρακολουθώ από τα αριστερά μου και βλέπω συχνά δίνεις το ξεχωριστό παρόν σου στην bloggoγειτονιά όπου είσαι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη και αγαπητή.
    Και γω φιλενάδα δεν είμαι στα πάνω μου. Ένα σωρό θέματα πάλι με φορτώνουν και δεν με αφήνουν να κινηθώ με άνεση στην γειτονιά μας. Μόλις και μετά βίας κατορθώνω να ανταποκρίνομαι με συνέπεια στις ανάγκες του ΠΗΓΑΙΜΟΥ.

    Μία στις δύο Ελληνικές οικογένειες έχουν στο περιβάλλον τους κάποιο άνθρωπο που χάλασε την ζωή του από το ποτό και δεν είναι λίγα τα σπίτια που έχουν κλείσει από το τζόγο δυστυχώς.
    Δεν κρίνουμε τους ανθρώπους ,αυτοί χρειάζονται βοήθεια πράγματι. Την εξάρτηση όμως, την οποιαδήποτε εξάρτηση καταδικάζουμε.
    Εκτός αυτή, της Αγάπης. Αυτή είναι άλλο καπέλο μάτια μου...
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Όλα μια ιδέεα είναι ...
    Κάπνιζα για χρόνια και θεωρούσα αδύνατο να το κόψω ...
    Κι όμως ήταν πολύ εύκολο, ήταν θέμα απόφασης !!!
    Τώρα το πρωϊνό καφεδάκι μου είναι απαραίτητο ...
    Αλλά αν είναι για λόγους υγείας ας πάει κι αυτό !!!
    Έχει τόσα όμορφα πράγματα η ζωή μας για να εξαρτηθούμε απ' αυτά !!!
    Την καλησπέρα μου και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πατριώτισσα καλή σου μέρα.Μεγάλο θέμα ανοίγεις γλυκιά μου.Η ψυχολογία,η κοινωνιολογία, η φιλοσοφία,η βιολογία,έχουν ασχοληθεί προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις,ερμηνείες στο θέμα της εξάρτησης.Και κοίτα τι γίνεται,όλες αυτές οι επιστήμες στην υπηρεσία της ανάπτυξης,και ταυτόχρονα μέρος των μηχανισμών, που να μπορεί να τις αξιοποιεί προς όφελός της η εκάστοτε εξουσία.Θα είχε αξία να ασχοληθεί κανείς από κοινωνιολογικής άποψης με το ζήτημα.
    Ένας καλός τρόπος που βοηθάει στην κατανόηση αυτών των καταστάσεων είναι να βάζει μπροστά το ερώτημα, ποιος ωφελείται από αυτές.
    Ποιος ωφελείται λοιπόν από ανθρώπους εξαρτημένους και άρα όχι ελεύθερους;
    Τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετούνται από μια νεολαία εξαρτημένη,από μια νεολαία ανελεύθερη, εγκλωβισμένη και αποπροσανατολισμένή;
    Θα μπορούσαν άραγε εξουσίες που είναι εντεταλμένες στην υπηρεσία υπεράσπισης των συμφερόντων του κεφαλαίου, να χαλιναγωγήσουν και να χειραγωγήσουν την φυσική ορμή, το ανεπτυγμένο για δικαιοσύνη ένστικτο, τις καινοτόμες και ανατρεπτικές απόψεις της νεολαίας;
    Θα μπορούσαν να παρθούν μέτρα τέτοια ώστε η νεολαία να μην πέφτει στο λούκι της όποιας εξάρτησης;
    Πόσες οικονομίες στηρίζονται από τέτοιου και όποιου είδους εξάρτηση,πόσο μαύρο χρήμα κυκλοφορεί...................................
    Μεγάλο θέμα φιλενάδα.Η εξάλειψη των εξαρτήσεων, δυστυχώς μόνον με την εξάλειψη του συστήματος που την τρέφει μπορεί να επιτευχθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Side21

    Δεν με παρεξηγείς που χρειάστηκα εικοσιτέσσερις ώρες να ανταποκριθώ στον χαιρετισμό σου ε; Είναι οι καταστάσεις έτσι που για να μη βγω εκτός παιχνιδιού οφείλω να ιεραρχήσω τις υποχρεώσεις μου για να ασκήσω και γω τα δικαιώματά μου. Όπως αυτό της επικοινωνίας με εκλεκτούς φίλους που με τιμάτε με την παρουσία σας κι εδώ..

    Μεταξύ μας φίλε μου το πρωινό καφεδάκι τουλάχιστον δεν είναι μια ιδέα. .Είναι πολλές ιδέες ….και θέλει τσαγανό για να μην σε αδειάσουν όταν τις εγκαταλείπεις. Πες μου ‘ένα ισχυρότερο σύμβολο αντάμωσης, μοιρασιάς, αποδοχής ,αναζήτησης ,χαλάρωσης, μεταξύ φίλων ,και όχι μόνο, από τον καφέ.
    «π.χ, Πότε θαρθείς να πιούμε ένα καφεδάκι να τα πούμε;» Ποιος δεν ένοιωσε καλά στην ανταλλαγή αυτής της πρότασης με ένα φίλο ;

    Δύσκολη υπόθεση , η απεξάρτηση από την πιο αθώα εξαρτησούλα έως την πιο επώδυνη, την πιο ολέθρια ,την πλέον οδυνηρή. Γι αυτό κατανόηση ,συμπαράσταση και αν είναι δυνατόν ,βοήθεια στους εξαρτημένους με κάθε τρόπο .
    Καλή σου νύχτα φίλε μου και αύριο με το καλό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μεγάλη Black Bedlam .

    Είσαι πελωρίων διαστάσεων στην δική μου συνείδηση και από τις γυναίκες που με κάνουν και νοιώθω υπερήφανη για το φύλλο μας καίτοι πολύ θα το ήθελα να είχα γεννηθεί άντρας..
    Αλλά αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο…

    Γνωριστήκαμε τελευταία πατριώτισσα. Ποτέ δεν είναι αργά !
    Αν όμως ήσουν οικεία με τον ΠΗΓΑΙΜΟ της ψυχής μου εδώ και τρία χρόνια που τον μοιράζομαι με τους συνοδοιπόρους μου,θα έβλεπες, πράγματι, ότι ποτέ δεν μπήκα στην διαδικασία να ασχοληθώ με το μέγα θέμα ΕΞΑΡΤΗΣΗ σε βάθος και σε πλάτος όπως και με άλλα εξ’ ίσου σοβαρά θέματα ,όπως η εγκληματικότητα ,η διαφθορά κ.λ.π. για έναν πολύ απλό λόγο. Σεμνύνομαι να αναγνωρίσω ότι η Κυρά του ΠΗΓΑΙΜΟΥ δεν είναι επί παντός επιστητού. Κι επειδή είμαι υπεύθυνη και σέβομαι τον αναγνώστη όπως τον εαυτό μου δεν θα επιχειρούσα να αναλύσω διεξοδικά κάποιο θέμα του οποίου δεν μπορώ να πιάσω όλες του τις άκρες όταν δεν το γνωρίζω σε βάθος. Όταν δεν έχω προσωπική άποψη εκ των έσω. Το θίγω ακροθιγώς ,αν θέλεις, με αφορμή κάποιο ερέθισμα . Προσκαλώ δε, τους φίλους να μπούμε στην διαδικασία της σκέψης και χαιρετίζω τις απόψεις όλων μας.
    Με αυτό το σκεπτικό , εν ολίγοις, Πρόταξα «Αυθεντικές Μαρτυρίες» όχι για να εξαντλήσω το θέμα ,αλλά για να το προσεγγίσουμε ρεαλιστικά μέσα από μαρτυρίες ανθρώπων που το ζουν οι ίδιοι.
    Και μας κάθισε η καλή.! Η Κυρία που χωρίς περιστροφές ξέρει και βάζει το μαχαίρι στο κόκαλο .Που δεν σκεπάζει το αίμα που πιτσιλάει όταν βάνεις τον δάχτυλο στον τύπο των ήλων μόνο τ’ αφήνει να τα βάψει όλα κόκκινα. Το χρώμα της φωτιάς, της δύναμης ,του πάθους και της Αγάπης .
    Θ’ αργήσω να κατεβάσω αυτήν την εγγραφή. Να διαβάσουν το σχόλιο σου όλοι οι φίλοι κι ας μην αφήσουν σχόλια αν δεν θέλουν. . Είναι αρκετό να κάτσουν να σκεφτούν χωρίς κανείς να τους υπαγορεύσει τι.
    Αυτό είναι το ζητούμενο φιλενάδα , να σκεπτόμαστε , για να μπορούμε υπεύθυνα να συσκεπτόμαστε και κατ' επέκταση να επιλέγουμε .
    Και με την δική σου παρέμβαση το καταφέραμε και αυτή την φορά.
    Γι αυτό σου λέω σε χρειάζομαι περισσότερο απ’ όσο νομίζεις…..

    Σε φιλώ Κυρά μου και καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλή μου φιλη,αντί να λέω ευχαριστίες για τα καλά σου λόγια,συνήθεια ενταγμένη στο σαβουαρ βιβρ, με το οποίο δεν έχω καθόλου καλές σχέσεις και δεν με ενδιαφέρει άλλωστε,προτιμώ να σου πω να κόψεις κάτι από αυτά που μου "σούρνεις" γιατί αισθάνομαι αμήχανα και μπλοκάρει το μυαλό.

    Να όμως που και εσύ μου δίνεις μια διέξοδο και απάντηση στο ερώτημα που με κυνηγά και έχει να κάνει με την αναγκαιότητα ή την απλή ερμηνεία,για το λόγο που κανείς θα έπρεπε να συνεχίσει το κλικάρισμα και την επικοινωνία από το ηλεκτρονικό μέσο.
    "Αυτό είναι το ζητούμενο φιλενάδα , να σκεπτόμαστε , για να μπορούμε υπεύθυνα να συσκεπτόμαστε και κατ' επέκταση να επιλέγουμε" Αυτό μου γράφεις και το συνυπογράφω.
    Ναι αυτό έχει την αξία του έστω και αν γίνεται ηλεκτρονικά.

    Και πάλι όμως αναρωτιέμαι, είναι ένας τρόπος και αυτός για την ανταλλαγή των απόψεων; Η πράξη δεν συνηγορεί προς αυτή την κατεύθυνση.αν ρίξεις μια ματιά στα σχόλια που συνήθως κυκλοφορούν στα διάφορα blog, ποιο πολύ για πελατειακές σχέσεις μου κάνουν, παρά για ανταλλαγή απόψεων."Σου ήρθα για να μου έρθεις".Παρ΄όλα αυτά ίσως και μέσα στις πολλές επαφές μόνο μία να έχει να πει κάτι και να το διαβάσει κανείς,αξίζει τον κόπο θαρρώ. Μόνον μια να πετυχαίνει τον σκοπό που μου περιγράφεις αξίζει.Κάτι τέτοιο σκέφτηκα και γω και ξαναμπήκα στο κόλπο.

    Σε φιλώ και να τώρα που το γράφω, αλήθεια που πίνεις τον καφέ σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν κόβω τίποτα.. Όχι μόνο δεν κόβω αλλά θα προσθέσω και την ευαισθησία, την τρυφερότητα, την αισθητική και την φινέτσα που μόνο μια θηλυκιά γυναίκα διαθέτει και καμάρι μου που την εντόπισα πρώτη στο διαδίκτυο. Καπάκι σε όλα αυτά είσαι και ….μεγάλη μαφία . Χαράς αυτόν που τα καταφέρνει και σε φέρνει βόλτα…
    Θα με πιστέψεις ότι και γω τον ίδιο προβληματισμό έχω ; θα στον διατυπώσω με μιαν λαϊκή έκφραση « Τι δουλειά έχει η αλεπού στο παζάρι ;;;;; μονολογώ ενίοτε. Και ξέρεις η διαχωριστική γραμμή μεταξύ της εν-συναίσθησης και της υπερ-οψίας είναι δυσδιάκριτη πολλές φορές. Είναι ένας πειρασμός που τον αποφεύγω σαν το διάβολο το λιβάνι ,γιατί η υπεροψία δεν με εκφράζει καθόλου σαν άτομο. Απεναντίας είμαι σεμνή και ταπεινή που το παρακάνω μερικές φορές ,φτάνω στην υπερ-βολή. Τελικά αυτό το αλλοπαρμένο ΥΠΕΡ
    μ’ έχει βάλει στο μάτι και με κυνηγά . υπέρ-ευαίσθητη, υπερ-αφοσιωμένη, υπερ-προστατευτική, υπέρ-συναινετική ,υπέρ πονετική και υπερ-στραβόξυλο από την άλλη .
    Σου πολυμίλησα για μένα –πράγμα που δεν θα έκανα ποτέ ΣΤΟΝ ΠΗΓΑΙΜΟ στο .path.-- Είναι που εδώ νοιώθω σαν να βρίσκομαι στην….γκαρσονιέρα μου και κάνω τις αποδράσεις μου από το πλαίσιο που έτσι κι αλλιώς είμαι η Κυρία. Ίσως φταίει και ο καφές που έκοψα χάριν της ομοιοπαθητικής ,λόγω υπερ-φοβίας μου στην αρρώστια γενικώς που δεν μπόρεσα να ελέγξω με τα συνήθη φάρμακα.. Aπεναντίας μ έκαναν turbo.
    Λέγαμε λοιπόν για τον κοινό μας προβληματισμό .Το ξεκαθάρισα με τον εαυτό μου. Είπα : Εδώ θα μείνεις ,στα εφ’ ω ετάχθης. Θα σπείρεις όσα και ότι μπορείς κι ς μην φτάσει η σοδιά για όλο τον κόσμο. ΄Εστω και ένας να ωφεληθεί, να πληροφορηθεί, να κατανοήσει το δικαίωμα πρόσβασης στην Ζωή και στα ΑμεΑ όπως το έχουν όλοι οι άνθρωποι ,υπάρχει λόγος να υπάρχεις και να γράφεις στο διαδίκτυο .Κι έμεινα. Ανέλαβα τις ευθύνες αυτού που επιχειρώ, δεν επιτρέπω κομματικές αντιπαραθέσεις στις σελίδες μου γιατί η Αναπηρία δεν έχει χρώμα . Τώρα αν κάποιοι θεωρούν ότι η εναντίωση μου στην εκάστοτε εξουσία σε θέματα άσκησης κοινωνικής πολιτικής είναι πολιτική έ ναι.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΣΥΝΕΕΙΑ ,του προηγουΜένου γιατί δεν μου το πήρε όλο φιλενάδα . Ακουσον, άκουσον !

    Δεν νοείται σκεπτόμενος πολίτης να είναι ανημέρωτος, ή περιχαρακωμένος στα δικά του συμφέροντα και να μην νοιάζεται για το κοινωνικό γίγνεσθαι της χώρας του. Είμαι Ελληνίδα φορολογούμενη, εργαζόμενη μια ζωή, μητέρα ΑμεΝΥ και νομιμοποιούμαι να διεκδικώ δημόσια τα δικαιώματα μας .Ας εφαρμόσουν μιαν υγιή κοινωνική μέριμνα υπερ των ΑμεΑ όπως επιτάσσει το Ελληνικό σύνταγμα και γω θα πάψω να τους φτύνω. Στέγνωσε πια το σάλιο μου. Κουράστηκα.
    Τώρα όσο για το υλικό των σχολίων που ανταλλάσσονται ,ο καθένας εκφράζει εαυτόν. Μια από τις αρχές που υποστηρίζω είναι Αποδοχή και τη εφαρμόζω αδιαμαρτύρητα.
    Βέβαια θα ομολογήσω ότι έχω ευτυχίσει να συναντηθώ με κάποιους εξαιρετικούς ανθρώπους συνοδοιπόρους που με τιμούν πραγματικά με τις παρεμβάσεις τους και παίρνω πάρα πολλά σε προσωπικό επίπεδο. Γι αυτό σου είπα πάρα πάνω ότι εκείνη την ημέρα μου κάθισε η..καλή. Εσύ δηλαδή που έπιασες το θέμα περιληπτικά μεν ουσιαστικά δε και το έβαλες στις σωστές βάσεις του. Και να σκεφτείς ότι εδώ τα θέματα είναι πιο χαλαρά. Στον άλλο τον ΠΗΓΑΙΜΟ είναι που καίνε περισσότερο αλλά και πονάνε κι όλας. Δεν είναι ια όλα τα στομάχια.Απορώ πως κάποιοι το αντέχουν έστω και για λίγο να ζουν σε ανάλογο κλίμα. .
    Το κακό με μένα και νοιώθω πίστεψέ μου πολύ άσχημα γι αυτό ,είναι που αδυνατώ λόγω έλλειψης χρόνου ν’ ανταποδίδω πράγματι τις επισκέψεις τους όχι επειδή αυτό ορίζει μια ευγενική συμπεριφορά μόνο, αλλά από πραγματική μου ευχαρίστηση και ανάγκη αν θες, να δω από κοντά, να μελετήσω την σκέψη του ανθρώπου με τον οποίο συνομιλώ στον
    Πηγαιμό της ψυχής μου για την Ιθάκη.
    Όσο για το πού πίνω τον decafeine πάλαι ποτέ καφέ μου, τώρα στα όρθια. Μην ρωτάς τι τρεχάματα ,τι τρεξίματα, τι βαβούρες έχω αυτό τον καιρό για να μη σου πώ σοβαρά προβλήματα να διαχειριστώ κι να επιλύσω.
    Μονογονεϊκή οικογένεια βλέπεις. Πολλές οι ευθύνες. Άντε να δούμε που θα με βγάλει. Αν δεν ακούσεις κανένα μπαμ καμιά ώρα ,καλά θάναι….
    Καλό σου μεσημέρι πατριωτάκι. Μόλις λασκάρω τα λέμε. Δεν είναι υπόσχεση , απειλή είναι !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή