Τρίτη 1 Ιουνίου 2010

Tα Κεφάλια μέσα !!!!


ΕΛΛΑΣ: Οι δυο άνδρες της ζωή της। Ο Πατέρας και ο Εραστής


Το γράφημα που ακολουθεί το έλαβα από Αμερική ,κοινοποίηση μέσω e-mail με τίτλο

"ΤΟ ΠΑΡΤΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΜΕΣΑ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ " χωρίς να φέρει την υπογραφή του συντάκτη।

Είναι μια αναφορά σε προηγούμενες ζωές μας που πολλοί από μας …αναπολούν .

Τη δεκαετία του `70 τη θυμάμαι σαν χθες. Κυκλοφορούσαν παντού τα Fiat 127, τα Zastava, και οι μηχανές Floretta. Οι σπορτίφ τύποι είχαν Autobianchi Abarth (με 53 άλογα παρακαλώ), και οι σώφρονες. Austin Morris Allegro! Το σάντουιτς με γύρο κόστιζε 3 δραχμές, με σουτζουκάκι 2, και το λεωφορείο μία δραχμή (με πάσο 50 λεπτά). Αν έδινες εικοσάρικο, ο εισπράκτορας ή ο σουβλατζής σε μάλωνε, διότι δεν είχε. να στο χαλάσει. Τόσο καλά.

Και μετά ήρθε η δεκαετία του 80. Και το ΠΑΣΟΚ. Και γέλασε το χείλι του κάθε πικραμένου. Το δημόσιο άνοιξε τις πόρτες του στον κάθε αναξιοπαθούντα που δήλωνε σοσιαλιστής, η Ελλάδα απέκτησε «ανεξάρτητη» διεθνή φωνή, μια νέα τάξη αναδύθηκε απ` το πουθενά, και οι ρεμούλες έγιναν κανόνας. Η χαρά του αφισοκολλητή. Το βασίλειο της συνδικαλιστικής αυθαιρεσίας. Όπως και της φτηνής ρητορικής. «Έξω οι βάσεις του θανάτου», «Ζήτω η Λιβύη», μελετήστε το «πράσινο βιβλίο» του Καντάφι, και άλλα πολλά παρόμοια. Ώσπου ήρθε το τέλος. Τα αναπόφευκτα σκάνδαλα οδήγησαν σε ειδικά δικαστήρια, ψευδεπίγραφους κήνσορες, και στο «Τσοβόλα δώστα όλα», και από κει πάνε κι`άλλοι.

Και σκάει μύτη ο Μητσοτάκης με τον Μαυρίκη και τον Σωκρατάκια που έλεγε και ο μακαρίτης ο Κίτσος και μπρρρ..

Τη δεκαετία του `90 που ακολούθησε, τα κεφάλια μπήκαν κάπως μέσα, αλλά τότε ήταν που ανδρώθηκαν τα πραγματικά λαμόγια. Τα σκυλάδικα γνώρισαν πιένες. Η Λιάνη ήταν απλά η κορυφή του παγόβουνου. Πίσω της υπήρχε μια ολόκληρη συνομοταξία πεινασμένων και συνάμα αγριεμένων ασύδοτων. Με το χαμόγελο της Κολυνός. «Σοσιαλιστικά» βαμπίρ. Μαζεύοντας όμως γύρω τους και τη πλέμπα. Και έτσι είδαμε το μοναδικό φαινόμενο, η κάθε γειτονιά να έχει και από μια ΕΛΔΕ, όπως κάποτε είχε από μια ντισκοτέκ. Χαμός στο ίσιωμα. Κόσμος και κοσμάκης καταχρεώθηκε για να μπορεί να γίνει «παίκτης». Χα και πάλι χα. Κάποιοι όμως ανησυχούσαν από τότε. Είχαν υπόψη τους τη λευκή βίβλο της ΕΟΚ, που ελάχιστη της δόθηκε δημοσιότητα.

Και μετά ήρθε το ευρώ. Στην αρχή χαρήκαμε, καθότι αισθανθήκαμε Ευρωπαίοι. Το χρόνιο όνειρο της ψωροκώσταινας. Μέχρι που συνειδητοποιήσαμε πως το ευρώ, που είχε κλειδώσει στις 340 δραχμές, ισοδυναμούσε με το παλιό κατοστάρικο. Κάποτε αγοράζαμε το φραπέ 140 δραχμές και σκοτωνόμασταν με τον σερβιτόρο για τα ρέστα από τις 150. Τώρα έφτασε το φραπέ στα 5 ευρώ και αισθανόμαστε γύφτοι αν δεν αφήσουμε 1 Ε πουρμπουάρ (340 δραχμές παρακαλώ).

Παρόλα αυτά, λίγο τα ευρωπαϊκά πακέτα, λίγο η Ολυμπιάδα, λίγο η τραπεζική απελευθέρωση της δανειοδότησης, λίγο η στρεβλή ανάπτυξη, λίγο η καρακατσουλίστικη τιβί μας, και γίναμε όλοι μπρούκληδες. Πήξαμε να βλέπουμε BMW και Μερτσέντες αγορασμένες με 136 άτοκες(!) δόσεις. Γεμίσαμε από χάϊδες τυπάδες και αισθησιακές μοντέλες (όλες ξανθιές) γκλαμουράτες. Εκεί που κάποτε βλέπαμε μόνο μουσάτους αγωνιστές, και αξύριστες κνίτισες, γεμίσαμε από τεκνά και σεξοβόμβες. 50 τηλεοπτικά κανάλια η Νέα Υόρκη; 150 εμείς. Home Cinemas, Pentium, Playstation, lap tops, flat screen 42 inch HD TV's, και πάει λέγοντας. Όχι παίζουμε. Και νάσου Ολυμπιάδα σούπερ φαντεζί, και νάσου ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, και πίσω και σας φάγαμε κουφάλες λιγούρηδες Ευρωπαίοι. Ελλάδα ρε..

Ναι, αλλά ήρθε πλέον και η ώρα του λογαριασμού. Με π..ς αυγά δεν βάφονται. Η αιώνια σοφία του απλού λαού επαληθεύτηκε για μια ακόμη φορά. Όλα ήταν σικέ. Τεράστιο το έλλειμμα, τεράστιο το δημόσιο χρέος, και πάπαλα οι ντεμέκ σωτήρες πολιτικοί μας. Ανθρωπάκια και αυτοί, που ψάχνουν να κάνουν τη καλή τους με καμιά γρηγοράδα. Και μετά μην τους είδατε, μην τους απαντήσατε. Πάντα φταίνε οι προηγούμενοι. Και νάμαστε ξανά μανά, εσείς και εγώ, οι μέσοι Έλληνες δηλαδή, ενώπιοι ενωπίω του ΔΝΤ και του κάθε Τρισέ. Της σκληρής πραγματικότητας. Και ξαφνικά έντρομοι συνειδητοποιούμε, πως τελικά οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δεν μας πολυσυμπαθούν. Ήταν όλα μια αυταπάτη. Τους αρέσουν τα τζατζίκια και οι παραλίες μας, αλλά πέραν τούτων .. τίποτα. Μας απεχθάνονται και μας θεωρούν τσαμπατζήδες και απατεώνες. Και ο κύκλος κλείνει.

Μας βλέπω ξανά με λαχανί Zastava και πειραγμένα Lada (με 6 προβολείς ομίχλης) να κάνουμε κόντρες στις παραλιακές. Αν φυσικά υπάρχουν χρήματα για βενζίνη. Αλλιώς υπάρχουν και τα παπάκια (με φωσφοριζέ ζάντες) για τα τρελά γούστα.

Το ride είναι over, που λένε και οι Αμερικάνοι σύμμαχοί μας. Το ελληνικό λούνα παρκ τελείωσε. Εκτροχιάστηκε, όπως στις ταινίες με το δαιμονισμένο τρενάκι του τρόμου. Ήταν όμως εντυπωσιακό όσο κράτησε. Και όσοι το πρόλαβαν το απόλαυσαν. Οι υπόλοιποι ας πρόσεχαν. Γεννήθηκαν αργά.

ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ

16 σχόλια:

  1. Πολύ "ελληνικά" μας τα λέει ο τύπος για να είναι έστω και Ελληνοαμερικάνος.
    Μάλλον θα συντάχτηκε αυτό το μνημόνιο από κάποιον γερό γραφιά εδώ, έφτασε η χάρη του κειμένου στην Αμερική, και από κεί τόστειλε ο φίλος και σε μένα.
    Παραστατικό, μεστό περιεχομένου το βρίσκω γι αυτό και το δημοσιεύω. Χωρίς να σημαίνει ότι είναι υπεράνω κριτικής. ένστασης ή αντίρρησης .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λυγερή μου η φωτογραφία που έβαλες έσωσε τον κειμενογράφο!Τις ίδιες δεκαετίες θυμόμαστε αμφότεροι αλλά ο συντάκτης του κειμένου κάνει ένα άλμα ολυμπιακών διαστάσεων ωραιοποιώντας την επταετία του "Εθνάρχη" και μετά κάνει κι ένα ακροβατικό από το 90 ως το 93!Δυστυχώς το ούτε ένας καλός ισχύει κι εδώ.Κατά τ' άλλα δεν θα διαφωνήσω.Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ... αυτό που με ενόχλησε, ήταν ο αυτοχαρακτηρισμός του συντάκτη - "εμείς οι μέσοι Ελληνες" ...
    ... λες και τον είπε κανένας "λούμπεν" περιθωριακό - ή ακόμη χειρότερα, "ελιτ" ...
    ... αιδώς, αναλυτές της ελληνικής α-κοινωνίας ...
    ... έρρωσο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Δημήτρη .
    Χαμογέλασα για την καλοπροαίρετη διάθεσή σου να αναφερθείς στην φωτογραφία. Εγώ ξέρω γιατί το κάνεις. Έχεις πιάσει τον σφυγμό μου σχετικά με το κάλυμμα που έχω, η εικόνα να δένει γάντι με το κείμενο και το κείμενο με την εικόνα…
    Εγώ θα σταθώ κριτικά στο κείμενο χωρίς να κρίνω τον κειμενογράφο.
    Πρωτίστως ,θέλω να διορθώσω εαυτόν ως προς την διατύπωση, «το κείμενο είναι μεστό περιεχομένου « Όχι δεν είναι αυτό που ήθελα να πω. Αλλά ότι το κείμενο είναι αρκετά συνοπτικό και περιεκτικό . Και συνεχίζω.
    Το κείμενο λοιπόν δεν μπαίνει στην ουσία της συνέπειας και συνακολουθίας ,των αιτιών της έκπτωσης των ηθών που είχαν στην κοινωνία των πολιτών τα εν σειρά γεγονότα που καταγράφονται . .και προφανώς είναι ακριβή.
    Περιορίζεται δε στην διαπίστωση ότι το πάρτυ τέλειωσε κι είναι αρκετό να μπουν τα κεφάλια μέσα για να κλείσει αυτό το κεφάλαιο της σύγχρονης Ελληνικής ιστορίας. Όταν, κατά γνώμη μου πάντα, «Τώρα αρχίζει» Κι αρχίζει εκ του μηδενός . Και ερωτώ :
    Δεν υπάρχει καμία διέξοδος; Καμία προοπτική; Κανένα βήμα πρόσω, καμία εναλλακτική πορεία ; Και ο παράγων Άνθρωπος αυτοκαταργήθηκε;
    Για όνομα του Θεού Τι υστερία είναι αυτή και ποιους εξυπηρετεί. ;;
    Δεν παραλείπω όμως να αναγνωρίσω στο κείμενο την θετική του πλευρά από την άποψη ότι προκαλεί την αντίδρασή μας ,.Την απόφασή μας όχι μόνο να μην βάλουμε τα κεφάλια μέσα αλλά να τα σηκώσουμε ψηλά, να κάνουμε την ενδοσκόπηση μας, να αναμετρηθούμε με τον εαυτό μας και να διαχειριστούμε το οικονομικό μας πρόβλημα σε ατομικό επίπεδο με σύνεση, και ψυχραιμία . Σε Εθνικό δε επίπεδο αυτοί που μας εκπροσωπούν ν’ αναλάβουν τις ευθύνες τους όλοι, και να υπερασπιστούν με θάρρος ,και δικαιοσύνη (πρώτοι αυτοί) τα δικαιώματα του Ελληνικού λαού και δη των αδυνάτων.
    Πολλά θα μπορούσαμε να συζητάμε Δημήτρη μου πάνω στο θέμα είτε συμφωνούντες είτε διαφωνούντες . Σίγουρα όμως με απόλυτη σύγκλιση στην αγάπη μας για την πατρίδα και την απόφαση να την υπερασπιστούμε πάσει θυσία και παντί τρόπω.
    Και το να προσπαθούμε να διατηρήσουμε το φρόνημα υψηλά είναι κι αυτός ένας τρόπος….
    Καλή σου νύχτα αγαπητέ μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο καθένας κατατάσσει εαυτόν στον κοινωνικό χώρο όπου εκείνος νομίζει ότι ανήκει και όπως εκείνος τον βλέπει. . Και πολύ λίγη σημασία έχει ποια είναι η άποψη των υπολοίπων περ΄αυτού….
    Εγώ πάλι βρήκα το κείμενο –όπως το αναφέρω και πάραπάνω , απλά καταγραφικό και καθόλου αναλυτικό και επί της ουσίας.
    Νομίζω ότι ο κάθε πολίτης που έχει βιώσει καταστάσεις και γεγονότα και μάλιστα σε μια σειρά εποχών, φυσικό είναι να έχει άποψη και να δικαιούται να την διατυπώνει δημόσια.
    Αυτό όμως απέχει από το να θεωρείται αναλυτής της κοινωνίας των ανθρώπων. Κάτι ανάλογο απαιτεί βαθιά γνώση, μακροχρόνια μελέτη και ιχνηλάτηση της ιστορίας κάθε τόπου σε σχέση μάλιστα με τα παγκόσμια γεγονότα.
    Από την θέση λοιπόν του αν-ειδίκευτου όχι όμως του α-κοινώνητου πολίτη θα έλεγα ότι ατυχήσαμε οι Ελληνες. Χαμένοι βγήκαν όσοι επένδυσαν στον «πατριάρχη» και το ίδιοι χαμένοι κι αυτοί που επένδυσαν στον «εραστή» . Αλλά ακόμη περισσότερο χαμένοι βγήκαν όσοι επένδυσαν στην ιδέα του υπαρκτού σοσιαλισμού γιατί αυτοί δεν έχασαν μόνο , αλλά επί πλέον προδόθηκαν .
    Και δεν υπάρχει τίποτα πιο επώδυνο από την προδοσία με εξαίρεση τον θάνατο
    Καλη νύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επειδή έχω έναν ειδικά φτιαγμένο καθρέφτη που κρατάει το παρελθόν σε εικόνες ρεαλιστικές, πήγα στο υπόγειο άναψα το φως τον κοίταξα μέσα του. Είδα αυτά που διάβασα στην ανάρτηση.
    Λυπάμαι ειλικρινά που βλέπαμε τα τρένα να περνούν και νομίζαμε ότι είμαστε κι εμείς πάνω και μάλιστα στην πρώτη θέση! Λυπούμαι αλλά το χάπι θα το πιω όχι σαν φάρμακο αλλά για να νιώσω την πικράδα.
    Και δεν νομίζω ότι θα βγούμε από τον λάκκο που σκάψαμε με τις μασέλες μας με τις ηγεσίες που έχουμε εκλέξει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ

    Της ίδιας άποψης είμαι κι εγώ ως προς την αληθή καταγραφή των γεγονότων όπως περιγράφονται το πάρα πάνω κείμενο.
    Βέβαια η αποτίμηση των γεγονότων συνήθως φέρει και την υποκειμενική άποψη του καθ΄ενός από εμάς όταν δεν είναι ιστορικός, ή οικονομικός αναλυτής, η κοινωνιολόγος αλλά ένας απλός πολίτης που βίωσε καταστάσεις. Κι αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, κάθε κατάσταση έχει τα υπέρ και τα κατά.
    Σαφώς το σήμερα είναι συνέχεια κι αποτέλεσμα του χτες .
    Το χρεώνονται πρόσωπα που έδρασαν λαθεμένα είτε μεμονωμένα είτε συλλογικά, αλλά κυρίως το χρεώνονται οι εξουσίες που δεν έκαναν μια βαθιά τομή στο δημοσιονομικό σύστημα να το εξυγιάνουν.
    Δεν δημιούργησαν ασφαλιστικές δικλείδες να εμποδίσουν τη διαφθορά να προχωρήσει τόσο βαθιά στον κοινωνικό μας ιστό. Φυσικά και δεν ήταν, ούτε τώρα είναι εύκολο. Έχει πολιτικό κόστος, και οι ανατροπές που χρειάζονται πλέον είναι τόσες πολλές και μεγάλες που δεν θ' αφήσουν κανένα αλάβωτο.
    Θεωρώ ότι εκεί που έχουν οδηγηθεί τα πράγματα ,οποιαδήποτε κυβέρνηση και αν ήταν στην εξουσία δεν θα πιστωνόταν ούτε θα χρεωνόταν για τις σκληρές αλλαγές που πρέπει να κάνει επί παντός για τον απλούστατο λόγο ότι δρα εξ’ αναγκασμού και κατ’ εντολή των πιστωτών της Ελλάδος. Δέσμια ενός χρέους κι αδύναμη να διαχειριστεί ως εξουσία την χρεοκοπία του κράτους .
    Σ’ ευχαριστώ για το πέρασμα ,κι εύχομαι υγεία και δύναμη να διαχειριστούμε τουλαχιστον επι προσωπικού ο καθένας μας την σημερινή πραγματικότητα από την οποία δεν μπορούμε να ξεφύγουμε έτσι ή αλλιώς….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το κείμενο αναφέρει συνοπτικά, αλήθειες.

    Να ξαναγυρίσουμε στα zastava, δεν πειράζει. Καμιά φορά το να επιστρέφουμε στο πρώτο τετράγωνο και να χρησιμοποιούμε το παρελθόν για να μην κάνουμε λάθη στο μέλλον είναι καλό πράγμα. Κάποτε σαν λαός πρέπει να μάθουμε να το κάνουμε και αυτό.

    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολίτης της Μπανανίας

    Πράγματι. Είναι ένα κείμενο που σέβεται τον αναγνώστη γιατί δεν λέει ανακρίβειες και δίνει κι αρκετά πληροφοριακά στοιχεία για τους νεότερους. Γι αυτό άλλωστε και επέλεξα να το δημοσιεύσω με το ρίσκο να ερεθίσω πολίτες που ανήκουν σε αντίπαλα κομματικά στρατόπεδα.
    Αλήθεια υπάρχουν ακόμη πολίτες που «ανήκουν» σε πολιτικά στρατόπεδα;
    Μας θεωρώ έξυπνους ανθρώπους και τα στρατόπεδα τα έχουμε παραχωρήσει οι περισσότερο προ πολλού στους πολιτικούς που δυστυχώς τα διεκδικούν ακόμα….
    Όχι μόνο δεν πειράζει να απαλλαγούμε ει δυνατόν, από το πλεόνασμα των ευκολιών και των ανέσεων ,αλλά επιβάλλεται να ιεραρχήσουμε τις πραγματικές μας ανάγκες.
    Η δυσκολία είναι στον τρόπο που θα ανακτήσουμε σαν Έλληνες πολίτες συνολικά και ατομικά τις παραμελημένες Αξίες κι αξιοσύνες της φυλής μας.
    Υπάρχει όμως ένα σοβαρότατο θέμα. Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ . Μέχρι που θα φτάσουν οι περικοπές ;Ποιος θα οριοθετήσει τους δανειστές μας στις απαιτήσεις τους και τις απάνθρωπες αξιώσεις τους;
    Η Κυβέρνηση Της Ελλάδος μπορεί ;;; Μήπως πρέπει ό Λαός μας να βρεί τρόπους να εξαναγκάσει τα κοράκια να κάνουν πίσω ;;;
    Σκέψεις κάνω και γω κι εγκλωβίζομαι.

    Ενδιαφέρον το πέρασμά σου από τον Πηγαιμό.
    Σ' ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χωρίς να εξιδανικεύουμε το παρελθόν, διδασκόμαστε απ΄αυτό και κάνουμε την ανατροπή τώρα ξεκινώντας από τις προσωπικές επιλογές μας...
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ANAZHTHΣH

    Δεν ξέρω αν το έχεις προσέξει,αν όχι σκέψου το τώρα που το συζητάμε.
    Όταν γυρίζουμε στο χτες όσο δύσκολο ή δυσάρεστο αν είναι ,πάντα έχουμε κάτι "καλό" να θυμόμαστε από αυτό και το νοσταλγούμε...
    Αυτό σημαίνει ότι οι στιγμές μας εναλλάσσονται διαρκώς,ότι τα μαύρα σύννεφα κάνουν τόπο στα λευκά και αντιστρόφως.
    Το σήμερα όμως δεν έχει την αναμνηστική πολυτέλεια. Απαιτεί εδώ και τώρα προσαρμογή,
    δράση και ευθύνη για να υπάρξει αύριο.
    Κι όπως λέει ο ποιητής
    "Η ζωή μας είναι ένας αγώνας χωρίς ανακωχή που πεθαίνομε πολεμώντας με το όπλο στο χέρι "

    Μια καλή μέρα να έχεις και μιαν ευχή από τον "Πηγαιμό" να είσαι πάντα καλά.!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νιωθω μια πικρα αποψε.. γι αυτο δεν θα σχολιασω τιποτα..
    Σκεφτομαι τα λογια των παιδιων μας..
    "Σε τι χωρα μαμα μ εχεις φερει να ζησω"!
    Σε φιλω ,
    αλλα δεν λεω καληνυχτα ακομα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έλα ρε κορίτσι.
    Πέρασα για καληνύχτα από δώ καισε βρήκα ....
    Στην άλλη μεριά σούστειλα δυο λόγια αλλά ,λέει, δεν τα διάβασες. Τι να σε κάνω γυρίστρα ;;;

    Όσο το τι λένε τα παιδιά,κρύβε λόγια...
    Που να σου πώ τι μου λέει η δικιά μου...χύμα...
    ¨Αντε δες όνειρα γλυκά απόψε κι αύριο με το καλό καλή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λυγερή σε αυτή την χώρα μόνο εγκλωβισμένοι άνθρωποι υπάρχουν.

    Αυτό το κείμενο θα ερεθίσει μόνο όσους έχουν έλλειψη αυτοκριτικής για την παρούσα κατάσταση. Όσοι θέλουμε να αλλάξει κάτι ριζικά και έχουμε αρρωστήσει απο αυτά που συμβαίνουν, είμαστε έτοιμοι να δούμε τις αλήθειες κατάμουτρα.

    Μόνο καλό θα κάνει η απόφαση να δημοσιεύσεις αυτό το κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πολίτης της Μπανανίας

    Καλησπέρα αγαπητέ μου.
    Υπάρχει κανείς που να εθελοτυφλεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να κάνει τα στραβά μάτια σε όσα συμβαίνουν γύρω μας και εισέβαλαν βίαια
    κι΄αυθαίρετα μέσα στα νοικοκυριά μας ακόμη ;;;

    Επειδή διακρίνω ότι δεν διστάζεις να διαυπώνεις λόγο και άποψη τα οποία σίγουρα διαθέττεις,αν εκανες μιαν τοποθέτηση στο θέμα σήμερα του
    http://ligery.pblogs.gr ( "Γιατί Εκείνος Να ,κι εμείς Όχι;" θα είχε ενδιαφέρον για τους αναγνώστες ΤΟΥ ΠΗΓΑΙΜΟΥ στο Path

    Ευχαριστώ κι εύχομαι καλό απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Παλι καλα! Η δικια μου ειπε Nα πα να G@miuo@$ne οπως αυτωσαν και το μελλον και τη ζωη μας ! Καλα τους κανουν οι αναρχικοι!

    Ακου εκφρασεις , κοριτσιου! Τζαμπα τα σχολεια που πληρωνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή